Publiceret 22-02-2022

 

Kort om ændringerne i lov om socialtilsyn

De ændrede regler i lov om socialtilsyn trådte i kraft den 1. februar 2022. Ændringerne handler om styrkelse af socialtilsynet og styrkelse af det økonomiske tilsyn med sociale tilbud.

Social- og Ældreministeriet har i en orienteringsskrivelse listet ændringer op og kort beskrevet dem. I kan læse orienteringsskrivelsen her

Indberetninger på Tilbudsportalen

Som plejefamilie skal I selv, ifølge reglerne, indberette oplysninger og ændringer på Tilbudsportalen minimum én gang om året.

I skal derfor sikre jer, at I indberetter på Tilbudsportalen hvert år. Det er afgørende for  kommunerne, når de skal finde en egnet plejefamilie, at oplysninger på Tilbudsportalen er korrekte og opdaterede.

I kommer ind på Tilbudsportalen via Tilbudsportalen.dk, hvor I logger ind med jeres NemID.

I skal samtidig sikre jer, at den mailadresse, der står på Tilbudsportalen, er identisk med den, som er koblet op på jeres NemID.

Har I spørgsmål om, hvordan I indberetter ændringer til Tilbudsportalen, kan I kontakte Tilbudsportalens support. Kontaktoplysninger finder I her.